«Не конференція#2024: все поділено на сцени»
30 серпня, поки юні городоччани та городоччани відпочивали, їхні наставники та наставниці готувалися до нового навчального року. І ключові питання освітяни обговорювали під час серпневої педагогічної конференції у форматі «Не конференція#2024: все поділено на сцени».
Основна частина заходу відбулася на подвір'ї Городоцької початкової школи. Там зібралися директори та їхні заступники з освітніх закладів Городоччини. Спершу з вітальним словом до присутніх звернувся очільник освітньої галузі Сергій Рибак. Він подякував колегам за плідну роботу, побажав наснаги на новий навчальний рік та підкреслив важливість креативного підходу до викладання.
Говорив педагог і про проблемні питання, з якими сьогодні стикається освітня галузь Городоцької громади, зокрема труднощі із підвезенням дітей до шкіл та кадрового дефіциту.
— На жаль, молоді вчителі рідко до нас приходять, а педагоги, які досягли пенсійного віку, йдуть на заслужений відпочинок. Тому вчителям, які залишаються, часто доводиться вести кілька різних предметів одночасно, а це не дуже добре, — зазначив Сергій Рибак та повідомив про рішення Надії Турбінської, директорки Великояромирського ліцею, піти з керівної посади.
— Я 50 років працювала в освіті, з них 25 років очолювала Великояромирський ліцей. На таких значущих датах я вирішила зупинитися та трохи відпочити. Я прийшла сюди ще у 19 років на посаду старшої піонервожатої. З того часу школа для мене стала рідним домом, якому я віддала все своє життя, а дітям — частинку свого серця. Я дуже люблю їх і свою професію, а також колег, з якими ми досягли чимало. Бажаю їм бути гідними своєї професії та готувати дітей до дорослого самостійного життя, адже це найголовніше, — наголосила Надія Турбінська.
Запрошений на освітянську зустріч перший заступник Городоцького міського голови Артур Косінський обговорив із головним освітянином громади питання безпеки дітей в умовах війни. Він повідомив, що вже цього місяця на території четвертого ліцею запрацює протирадіаційне укриття. Також Артур Косінський підкреслив, що міська рада й надалі підтримуватиме освітню галузь, оскільки вона виконує надзвичайно важливу місію — виховує еліту України, яка відбудовуватиме нашу державу після перемоги.
— Для мене ідеальна школа не та, в якій хороша матеріально-технічна база, хоча це теж важливо, а та, де побудовані партнерські відносини між дітьми і вчителями, — наголосив Артур Косінський.
Завітала на свято і представниця БФ «Рокада» Ірина Гнєзділова. Волонтерка запевнила присутніх, що фонд продовжуватиме допомагати українцям та українкам із тимчасово окупованих територій, а також розвиватиме співпрацю з освітніми закладами громади.
Аліна Барчишена, викладачка Школи природничого напрямку, що функціонує у Городку, розповіла присутнім про те, як в умовах війни позашкільна платформа трансформувалася та змінила акценти у своїй стратегії. Говорила городоччанка й про співпрацю з вишами як України, так і закордонними, і наголошувала на досягненнях юних науковців та науковиць, які займали призові місця на всеукраїнських конкурсах.
Від депутата Хмельницької обласної ради Володимира Поворозника першокласники, яких цього року 225, отримали нові рюкзаки.
Привітав з початком нового навчального року педагогічний склад освітніх закладів Городоччини і військовий Олег Мякушев, батько 2-класниці Городоцького ліцею №4.
— Я вдячний вам за вашу роботу. Вона дуже важлива. Ви зараз будуєте майбутнє України. Те, ким вони стануть, буде ваша заслуга. Дякую вам за те, що захищаєте дітей, спускаєтеся з ними в укриття, плетете маскувальні сітки, робите окопні свічки, які дуже нам допомагають. Дякую також волонтерам, які допомагають нам вистояти. Якби не вони, нам було б набагато складніше, — зауважив військовий.
Серед запрошених була й випускниця Городоцького ліцею №1 Єлизавета Попович. На запитання своєї наукової керівниці Жанни Максімової про те, що мотивує її навчатися, Єлизавета відповіла: «Моє майбутнє».
— Якщо я зараз не навчусь проявляти ініціативу, випробовувати свої сили й не спробую все те, що можливо, то не зрозумію, чого я дійсно хочу. Що мені подобається і з чим я хочу пов’язати своє життя, — зазначила Єлизавета.
Під час другої частини конференції педагоги навчалися в інтерактивному форматі. Територія школи була поділена на три локації: «НУШ. Перезавантаження на екваторі», «Соціально-емоційна складова освітнього процесу. Асертивна комунікація: від навички до звички» та «Соціокультурна мізансцена: повне включення».
— Особливість цього формату — чесність. Сьогодні у нас немає сценарію і підготовлених питань та відповідей. Сьогодні всі говорять те, що думають і вчаться бути чесними. На одній локації говорили про асертивність, тобто про здатність людини відстоювати свою думку, не порушуючи моральних прав іншої людини. На другій локації ми говорили про убіквітарність НУШ, а на третій розглядали психологічні питання, — пояснила директорка Центру професійного розвитку педагогічних працівників Городоцької міськради Жанна Максімова.
Завершився освітній захід піснею «Ой у лузі червона калана» та флеш-мобом.
До слова, цього року у Городоцькій громаді всі навчальні заклади навчатимуться в очному режимі, за винятком Пільноолексинецької філії, де заняття проходитимуть за змішаною формою навчання. Загалом за шкільні парти цього року сіли 3047 учнів та учениць, що на 150 менше, ніж минулого року.
Джерело: https://horodok.city