Городоцька міська територіальна громада

Хмельницька область, Хмельницький район

Особливості державної реєстрації права власності спадкодавця за заявою спадкоємця

Дата: 17.08.2020 15:20
Кількість переглядів: 950

До 2016 року спадкоємці, які прийняли спадщину, у випадку відсутності реєстрації у відповідних державних органах права власності на об’єкт нерухомості за спадкодавцем, у зв’язку з відмовою нотаріуса видати свідоцтво про право на спадщину, змушені були звертатись до суду з позовними вимогами про визнання права власності на нерухоме майно в порядку спадкування.

Сьогодні чинним законодавством передбачена норма, що дозволяє зареєструвати право власності за померлою особою. Для цього обов’язково має бути заведена спадкова справа (відкрити спадкову справу можна у нотаріуса або в уповноваженої на це посадової особи органу місцевого самоврядування, що має право надавати обмежене коло нотаріальних послуг).

Державна реєстрація права власності за спадкодавцем проводиться на підставі заяви спадкоємця (п. 66 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127). Також необхідно подати документ, що підтверджує набуття спадкодавцем права власності на нерухоме майно, витяг зі Спадкового реєстру про наявність заведеної спадкової справи та документ, що містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом чи уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, якими заведено відповідну спадкову справу.

Чинними нормативно-правовими актами не встановлено вимог до форми та змісту документа, що містить відомості про склад спадкоємців. Такий документ може бути виданий у довільній формі (лист, довідка) на підставі матеріалів спадкової справи, головне, щоб цей документ містив відомості про кількісний склад спадкоємців, а також про особу спадкоємця-заявника.

Державна реєстрація права власності на підставі заяви спадкоємця проводиться шляхом внесення до Державного реєстру прав відомостей про суб'єкта права власності - спадкодавця з обов'язковим зазначенням відомостей про смерть такої особи.

Отже, якщо до складу спадщини входить нерухоме майно, право власності на яке спадкодавцем набуто за життя, але не було зареєстроване належним чином, перед видачею свідоцтва про право на спадщину вносяться відомості про право власності спадкодавця на таке майно у Державний реєстр речових прав на нерухоме майно шляхом проведення відповідної державної реєстрації права власності за заявою спадкоємця.

 

Консультація підготовлена відділом “Городоцьке бюро правової допомоги” Хмельницького місцевого центру з надання БВПД.

P.S. За безкоштовною консультацією з цих та будь-яких інших правових питань Ви можете звернутись до відділу “Городоцьке бюро правової допомоги” Хмельницького місцевого центру з надання БВПД, що знаходиться за адресою: м. Городок, вул. Грушевського 49, тел. (03851) 3-09-21, 3-06-63.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь