A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Городоцька міська об'єднана територіальна громада
Хмельницька область, Хмельницький район

Як повернути сплачений до Пенсійного фонду України збір при купівлі житла вперше

Дата: 25.03.2021 10:32
Кількість переглядів: 159

 

Згідно чинного законодавства, при оформленні у нотаріуса договору купівлі-продажу, покупець квартири (житлового будинку) сплачує збір на обов’язкове пенсійне страхування в розмірі 1% від вартості житла. Але при цьому не потрібно забувати, що від даного збору звільняються особи, які придбавають житло вперше.

Питання сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій згідно із Законом України "Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування" № 400/97-ВР регулюється “Порядком сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій”, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 1998 року за №1740.

Цим Порядком вказано, що збір на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна сплачується підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та фізичними особами, які придбавають нерухоме майно, у розмірі 1 відсотка від вартості нерухомого майна, зазначеної в договорі купівлі-продажу такого майна, за винятком державних підприємств, установ і організацій, що придбавають нерухоме майно за рахунок бюджетних коштів, установ та організацій іноземних держав, що користуються імунітетами і привілеями згідно із законами та міжнародними договорами України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, а також громадян, які придбавають житло і перебувають у черзі на одержання житла або придбавають житло вперше.

Здавалося б, все зрозуміло – якщо людина вперше купує житло, то вона звільняється від сплати 1% його вартості в Пенсійний фонд України. Але не все так просто! Нотаріус не приступить до оформлення договору купівлі-продажу, поки не побачить квитанцію про сплату 1% в Пенсійний фонд України. Нотаріальне посвідчення договорів купівлі-продажу нерухомого майна здійснюється за наявності документального підтвердження сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна.

Таким чином, незалежно від наявності чи відсутності в минулому подібних угод, всі зобов’язані сплачувати збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, і вже після оформлення договору повертати сплачені кошти.

В першу чергу, необхідно написати до відділення Пенсійного фонду України, яке вказано в квитанції, заяву про повернення помилково сплачених грошових коштів. До звернення додати копію квитанції про сплату збору та витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно для підтвердження, що майно придбано вперше.

На жаль, після такого звернення Ви отримаєте відмову, оскільки Пенсійний фонд України не володіє інформацією щодо прав власності громадян на нерухоме майно, а тому позбавлений можливості встановити придбання житла конкретною особою вперше.

Після отримання впродовж 30 днів відповіді з відмовою в поверненні коштів, потрібно готувати позов до адміністративного суду. Позов подається не пізніше 6-ти місяців з моменту отримання відмови від Пенсійного фонду України.

Разом з тим, за подачу позовної заяви сплачується судовий збір у розмірі 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб(у 2021 р. ця сума становить 908,00 грн.). Даний тип справ розглядається в спрощеному письмовому провадженні без виклику сторін, в період від 2 до 4 місяців.

Після отримання судового рішення необхідно звернутись до суду, що виніс дане рішення заяву про видачу виконавчого листа для стягнення в примусовому порядку з Пенсійного фонду України 1% збору на обов'язкове державне пенсійне страхування та судового збору.

Потім, даний виконавчий лист із копією паспорта та реквізитами Вашого рахунку направити до відповідного управління Держказначейства. Лише після цього можна чекати на виконання рішення та повернення коштів на свій рахунок.

Вся процедура з моменту оформлення договору купівлі-продажу у нотаріуса до моменту повернення коштів займає від 6 місяців до 1 року.

Консультація підготовлена начальником відділу “Городоцьке бюро правової допомоги” Хмельницького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, Діаною Думановською.

P.S. За безкоштовною консультацією з цих та будь-яких інших правових питань, Ви можете звернутись до відділу “Городоцьке бюро правової допомоги” Хмельницького місцевого центу з надання безоплатної вторинної правової допомоги, що знаходиться за адресою: м. Городок, вул. Грушевського 49, тел.: (03851)  3-09-21, 3-06-62.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь