Порядок реагування на доведені факти булінгу
Порядок реагування на доведені факти булінгу в Жищинецькому ЗДО «Дзвіночок»
1.Виявлення факту булінгу (цькування)
Будь який учасник освітнього процесу (педагогічні працівники або інші працівники ЗДО, батьки вихованців або особи що їх замінюють) зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або
інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).
- Повідомлення про факт здійснення булінгу
Педагогічні працівники або інші працівники ЗДО, батьки вихованців або особи що їх замінюють зобов’язані невідкладно звернутися з офіційною заявою (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування) до директора закладу дошкільної освіти.
- Розгляд звернення
Директор ЗДО розглядає заяви про випадки булінгу (цькування) та видає рішення (наказ) про проведення розслідування; скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживає відповідних заходів реагування на доведені факти булінгу.
4. Робота комісії з розгляду випадку булінгу (цькування)
4.1. Визначення кваліфікації випадку:
- БУЛІНГ (цькування) - психологічне, фізичне, економічне, сексуальне, кібербулінг; чи КОНФЛІКТ (інтересів, поглядів)
- повторюванність діянь; (одноразовий конфлікт –сварка/ НЕ БУЛІНГ)
- наявність свідків (без свідків – не булінг);
4.2. Надання висновку та аналітичного звіту про розслідування керівнику закладу. Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
5. Прикінцеві заходи щодо розгляду випадків булінгу (цькування)
5.1. Видання підсумкового наказу про наслідки розслідування випадку булінгу (цькування)
5.2. Направлення відповіді заявнику (заявникам).
6. Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)
6.1. Якщо комісія, створена для розгляду випадку булінгу (цькування) в ЗДО, визнала, що це був булінг (цькування), а не одноразовий конфлікт чи сварка, то керівник закладу освіти в обов’язковому порядку повідомляє про це уповноваженим підрозділам:
- ювенальна превенція;
- уповноважені підрозділи органів Національної поліції;
- Служба у справах дітей.
6.2. У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згідний з цим, то він може одразу звернутися до поліції.
6.3. За будь-якого рішення комісії заклад освіти забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.
Телефони довіри
– Дитяча лінія 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
– Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
– Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
– Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
– Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
– Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
– Національна поліція України 102.
Ознайомитись із Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» можна ТУТ