Учитися українською за кордоном: МОН затвердило освітню програму з українознавчим компонентом
Міністерство освіти і науки затвердило типову освітню програму, яка передбачає вивчення предметів українознавчого компонента для дітей, які перебувають за кордоном і навчаються в місцевих школах.
Ця програма є частиною плану МОН щодо зменшення навчального навантаження на українських дітей за кордоном. Адже чимало з них навчається в місцевих школах, продовжуючи здобувати українську освіту дистанційно.
Щоб позбавити цих учнів потреби навчатися у двох школах одночасно, раніше міністерство рекомендувало (наказ від 15 травня 2023 року № 563) закладам освіти зараховувати оцінки за предмети, які вивчаються і в закордонних, і в українських школах, переводячи їх на 12-бальну або двобальну шкалу («зараховано» / «не зараховано»). Водночас учнівство мало пройти річне оцінювання з предметів, які не вивчають в закордонних школах, — українських мови, літератури й історії, а також географії, громадянської освіти й захисту україни.
Тепер міністерство планує офіційно запровадити модель, за якою учні за кордоном зможуть складати для річного оцінювання тільки предмети українознавчого компонента й матимуть змогу вивчати їх дистанційно у спеціально визначених школах. За інші предмети, такі як математика, природничі науки тощо, українська школа виставлятиме оцінки відповідно до довідки із закордонної школи.
Як повідомляють у Міністерстві освіти і науки, на завершення минулого навчального року за кордоном перебували приблизно 500 тисяч українських дітей шкільного віку. І кожна дитина важлива для держави. Аби зберегти українським дітям зв’язок з рідною країною, у МОН створили освітню програму, яка передбачає вивчення лише українського компонента – мови, літератури, історії та інших предметів, які не вивчають у закордонних школах.
Ця типова освітня програма містить:
- Перелік предметів й інтегрованих курсів навчального плану типових освітніх програм України, вивчення яких не передбачено навчальними планами закордонних закладів освіти;
- Рекомендований розподіл кількості навчальних годин на тиждень для вивчення предметів навчального плану;
- Додаткові години для проведення індивідуальних консультацій та групових занять, які можна використати для організації коригувального навчання;
- Вимоги до осіб, які можуть здобувати освіту відповідно до цієї програми;
- Рекомендовані форми організації освітнього процесу;
- Опис інструментарію оцінювання.
Наступним кроком буде ухвалення рішення про організацію такого навчання. Планується, що в різних регіонах України будуть визначені школи з класами дистанційного вивчення цих предметів.
Джерело: МОН